Someday startades av Albert Lannerstad, Eva Åberg och Robert Kalinagil 2016 och har sedan dess blivit en återkommande mötesplats för alla som jobbar professionellt med sociala medier. De som besöker Someday kommer från både privat och offentlig verksamhet och har ofta roller som Social Media Manager, Kommunikatör, Pressansvarig, Marknadschef och liknande befattningar. Snittbetyget från över 500 deltagare under de fyra första åren är 4,43 av totalt 5. Här nedanför ser du en kort sammanfattning av talarna och innehållet under tidigare Somedays.

2019

 Talare och rubrik

  • Emanuel Karlsten - Moderator och Keynote Speaker
    Vem är mäktigast i Sverige?
  • John Avenberg - Head of Digital Product Presentation H&M-Group
    Hur säljer man på Instagram? H&Ms erfarenheter av social shopping
  • Katarina Adamson - Director PR & Communication, Volvo Car Sverige
    Volvo Cars egna Facebook - morgondagens sociala internkommunikation
  • Mattias Beijmo - Digitaliseringsexpert
    Så övervakar Facebook vårt digitala liv
  • Magnus Noppa - Marknads- och försäljningschef Kläppen Ski Resort
    3, 2, 1... live i sociala medier - hur blir det succé?
  • Emma Lundgren - Snapchat
    Camera Marketing - vikten av AR-marknadsföring
  • Boel Blomqvist - Kommunikationsstrateg Borlänge Kommun
    Hellre ful och trevlig än snygg och tråkig
  • Sara Öhman - Digital Marketer
    Mina sju bästa hacks för smart annonsering på Facebook & Instagram

Deltagare från bland annat

Svenska Institutet, Svea Ekonomi, Lunds Universitet, Huddinge Kommun, Aftonbladet, Forsman & Bodenfors Inhouse och Volvo Cars.

Someday 2018

Talare och rubrik

  • Ola Andersson, Ansvarig externa digitala kanaler Systembolaget
    Vart är webben på väg – de stora trenderna och hur de påverkar sociala medier
  • Michelle Kempner, Product Marketing Management for Community Video, Facebook
    Killer content – how to create, test and learn using platform signals

  • Victor Ljungberg Group COO Splay One
    Egen Youtubekanal - hur varumärken blir mediehus!
  • Eva-Mia Westergren, Marknadschef Microsoft Sverige
    Använd LinkedIn framgångsrikt – social selling och medarbetarna som trovärdiga ambassadörer
  • Henrik Carlsson Marknadschef Sparbanken Tanum
    Den lilla banken som klår storbankerna i engagemang med hästlängder
  • Tale Maria Krohn Engvik, Hela Norges skolsyster
    Helsesista har knäckt koden om hur man når de unga
  • Mikael Solkulle, Sociala medier-redaktör Liseberg
    Sluta med att nå alla - samla dina största fans i en kanal

Deltagare från bland annat

Telenor, Skara kommun, Blocket, Kry, Kläppen Ski Resort, Linköpings kommun, Marginalen Bank, SLU, Leksands Sparbank, Fyrfasen Energi, Warner Music och Migrationsverket.

Someday 2017

Talare och rubrik

  • Jonna Ekman, Marknadschef KIT
    Jakten på rätt innehåll – ta del av det KIT lärt sig
  • Jesper Åström
    Smarta sätt att göra följare och influencers till en del av din sociala medienärvaro
  • Linda Nordgren, Social Media Master Malmö Stad
    Det goda exemplet som möter hat, hot och desinformation
  • Johannes Stålnacke-Nero, Producer Moving Image & Content Ving
    Från idé till färdig film i sociala medier
  • Jonas Lindwall Intendent & verksamhetsutvecklare på Livrustkammaren
  • Humor+historia+nutid = museisuccé på Facebook
  • Susanne Gorne Samordnare sociala medier Svenska kyrkan
    Nätpräst, bönewebb och digitala ljus
  • Geir Ove (Geeohsnap) Pedersen Snapchat strategist, content creator and influencer

Deltagare från bland annat

Fiskarhedenvillan, Swedavia, Spoon, Högskolan i Skövde, JM, Junibacken, Västtrafik, Tekniska Verken, Stockholm Stad, Folksam och Stena Line.

Someday 2016

Talare och rubrik

  • Annsi Krool, byBrick Insights
    Hur visar man affärsnyttan av arbete i sociala medier?
  • Jesper Åström
    Maximera din räckvidd organiskt + annonserat
  • Sofia Bressler, Nordea
    Sociala medier hjärta events
    Jan Strannegård, Polisen

    Polisen i sociala medier – fotpatrullering på nätet
  • Nina Hallström, SkiStar
    Vem tänker på skidåkning året runt

  • Deeped Niclas Strand och Sarah Larsson Bernhardt, Social by Default
    Mer, bättre & oftare - morgondagens utmaningar i sociala medier
  • Micco Grönholm, Helsingborg Stad
    Sociala medier i stadens och invånarnas tjänst

Deltagare från bland annat

Gröna Lund, Skånetrafiken, Riksbyggen, Peab, Plan International Sverige, Regeringskansliet, Socialstyrelsen, Circle K, Ljusdal Kommun och Swedavia.